Renia e flokeve? Kujdes ushqyerjen!

Shëndeti dhe bukuria e flokëve ndikohen nga faktorë të ndryshëm dhe ndër këta rol të rëndësishëm luan edhe ushqimi. Në fakt, edhe flokët kanë nevojë për ushqim që të rriten siç duhet dhe të ruajnë pamjen e tyre me shkëlqim.

Në përbërjen kimike të flokëve gjejmë tashmë disa indikacione se cilat lëndë ushqyese janë vendimtare për mirëqenien e tyre:

-Uji

-Lipidet

-Kripërat minerale në veçanti magnezi, zinku, hekuri

-Pigmente (eumelanina në flokë të errët, feomelanina në flokë të hapur)

-Vitaminat

-Proteinat (kryesisht në korteksin e flokëve dhe të përfaqësuara kryesisht nga keratina).

Keratina është një proteinë filamentoze e përbërë nga zinxhirë të gjatë aminoacide (veçanërisht të pasura me cisteinë) që lidhin vitamina të ndryshme dhe elementë gjurmë në një strukturë spirale, këto lidhje të quajtura ura sulfide sigurojnë qëndrueshmërinë e flokëve dhe thonjve. Keratina nuk ka veti ushqyese, por vetëm strukturore, ajo që mund të prekim, pjesa e jashtme e thonjve dhe e flokëve, është një molekulë e vdekur e fortë dhe e papërshkueshme nga uji. Keratina e vdekur shërben për të mbrojtur keratinën e gjallë që i shtyn flokët dhe thonjtë gradualisht. Në mënyrë që të kemi keratinë të gjallë në sasi të mjaftueshme për t'i bërë flokët të rriten të shëndetshëm dhe të fortë, ato duhet të ushqehen në mënyrë adekuate, prandaj është thelbësore që të prezantohen të gjitha lëndët ushqyese në mënyrë të ekuilibruar përmes ushqimeve që marrim çdo ditë, si për të përmirësuar shëndetin e flokëve dhe për të parandaluar rënien e tyre.

 

Renia e flokeve

Flokët, të konsideruar nga shumë si një element i bukurisë, janë një shprehje e personalitetit dhe si të tillë janë të lidhur ngushtë me mirëqenien psikofizike. Rënia e flokëve ndodh kryesisht në stinën e vjeshtës. Në shumicën e rasteve është një fenomen fiziologjik i zëvendësimit natyror, flokët kanë ciklin e vet të rritjes që gjatë vjeshtës dhe pranverës, muaj në të cilët kuptojmë se i humbasim më shumë, priren të përshpejtohen për shkak të ndryshimeve klimatike.

Në këto raste rënia e flokëve vjen si pasojë e “ripërtëritjes”. Prandaj, duke qenë se është një rënie fiziologjike dhe natyrale, çdo gjë tenton të kthehet në normalitet brenda pak javësh.

Megjithatë, nëse fenomeni vazhdon dhe vëreni se flokët po ju bien apo po ju rrallohen, këshillohet që të shkoni te një dermatolog për të hetuar shkakun dhe për të gjetur kështu trajtimin më të përshtatshëm.

Ka kaq shumë faktorë përgjegjës për rënien e flokëve:

-Predispozicioni gjenetik, familjariteti, trashëgimia.

-Mosha, e cila përcakton ndryshime të rëndësishme hormonale: menopauzën dhe andropauzën.

-Ndryshimet hormonale për shkak të sëmundjes së tiroides, ose sindromës së vezores policistike, si dhe ndryshimeve të papritura në prodhimin e hormoneve siç ndodh në periudhën menjëherë pas lindjes.

-Dieta me shumë pak kalori dhe të pabalancuara që shkaktojnë mangësi të shumta të vitaminave dhe mineraleve, veçanërisht hekurit.

-Stresi i zgjatur.

-Trauma fizike dhe psiqike

-Përdorimi i disa barnave antikancerogjene (kimioterapia moderne ka reduktuar shumë fenomenin e rënies së flokëve).

-Disa ndërhyrje kirurgjikale, veçanërisht ato të kirurgjisë bariatrike, në trajtimin e obezitetit.

Ushqime dhe lëndë ushqyese për shëndetin e flokëve

Ushqyerja luan një rol vendimtar në shëndetin e flokëve dhe dietat e pabalancuara (dieta e zakonshme e gabuar, jo vetëm dietat dobësuese) shkaktojnë mungesën e disa lëndëve ushqyese dhe përcaktojnë shumë nga faktorët e rrezikut për rënien e tyre të parakohshme të flokëve. Prandaj është thelbësore të keni një dietë të ekuilibruar dhe nëse rënia e flokëve është në progres, zgjidhni substancat dhe ushqimet më të përshtatshme për vitalitetin e flokëve, të kombinuara me stil jetese të shëndetshëm.

-Siguroni marrjen e përditshme të proteinave. Zakonisht marrja e proteinave korrespondon me 0,8 / 1 gram për kilogram të peshës trupore.

-Jepini përparësi yndyrave të pangopura omega 3. Këto të fundit janë të pranishme në peshk, në vajrat vegjetale të ullirit, në arra dhe në të gjitha frutat e thata. Një mangësi në këto yndyrna mund të përkeqësojë lëkurën e kokës dhe të nxisë humbjen e flokëve dhe rritjen natyrale të flokëve.

-Moderoni sasinë e sheqernave të thjeshta (sheqer, ëmbëlsira, karamele, pije me sheqer, etj.). Një dietë që është shumë e pasur me këto karbohidrate kërkon një prodhim të vazhdueshëm të insulinës dhe çon në një rritje të çlirimit të kortizolit përgjegjës për çekuilibrat hormonalë. Jepini përparësi karbohidrateve komplekse, ushqimeve me indeks të ulët glicemik dhe përdorimit të produkteve me drithëra të pasura me fibra.

-Merrni sasinë e duhur të ujit. Hidratimi i duhur promovon shëndetin dhe bukurinë e flokëve, duke siguruar kështu ekuilibrin e përditshëm të ujit.

Kujdes nga mungesa e vitaminave dhe mineraleve

Ka suplemente në qarkullim që premtojnë të nxisin rritjen ose të ndalojnë rënien e flokëve, por në realitet një element i vetëm, ose disa vitamina dhe minerale së bashku, nuk mjaftojnë.

-Vitamina A, sepse ndër funksionet e shumta që kryen, mbron flokët nga agresionet e jashtme, rregullon sintezën e keratinave dhe nxit formimin e mukopolisaharideve. Ndër simptomat kryesore të mungesës së kësaj vitamine kemi edhe flokë të brishtë dhe lëkurë të thatë. Burimi kryesor i vitaminës A janë qumështi dhe derivatet e tij, perimet me gjethe jeshile të errët, frutat dhe perimet portokalli, karotat, kajsitë, kungulli, por edhe disa erëzat aromatike si majdanozi.

-Vitamina E është një antioksidant i shkëlqyer dhe është i rëndësishëm për shëndetin e flokëve dhe lëkurës. Ndër burimet kryesore të kësaj vitamine janë vaji i ullirit ekstra i virgjër, vajrat vegjetale me një farë dhe arrat (bajamet, arra, lajthitë).

-Vitamina C gjithashtu vepron kundër radikaleve të lira të cilat dëmtojnë gjithashtu qelizat e flokëve. Kjo vitaminë gjendet në sasi të mëdha në kivi dhe luleshtrydhe, në agrumet (portokall, mandarina, limon, grejpfrut, etj.), si dhe në sasi të mëdha në majdanoz, speca dhe domate kur hahen të papërpunuara.

-Vitaminat B janë të dobishme për sintezën e keratinës, për oksigjenimin e duhur të lëkurës së kokës, thelbësore për ushqimin e folikulave. Burime të mira përfaqësohen nga drithërat, susami dhe farat e lulediellit, te vezët, te majaja e birrës.

-Seleni është një mineral antioksidant i rëndësishëm për rinovimin e qelizave të kokës. Burime të mira janë drithërat, arrat dhe nga ushqimet shtazore: peshku dhe prodhimet e detit, mëlçia, qumështi dhe produktet e qumështit.

-Zinku është pjesë e qelizave të strukturës së flokëve dhe stimulon sistemin imunitar. Është i pranishëm në sasi të mira në peshk, mish, qumësht  dhe drithëra të plota.

-Bakri ndërhyn në përdorimin e hekurit dhe në sintezën e hemoglobinës, në prodhimin e kolagjenit dhe nxit prodhimin e një substance që ngjyros flokët. Burime të mira janë butakët, arrat, çokollata, qumështi dhe derivatet e tij.

-Hekuri, mungesa e tij e mundshme mund të nxisë rënien e flokëve; në fakt, është një përbërës i hemoglobinës (që ka për detyrë të transportojë oksigjenin në gjak) dhe është gjithashtu një substancë e domosdoshme për flokët. Ushqime të pasura me hekur janë bishtajoret, arrat, të verdhat e vezëve dhe mishi. Mos harroni se përthithja e hekurit të pranishëm në perime (për shembull spinaqi) nuk është shumë e disponueshme, për të përmirësuar përthithjen e tij, këshillohet që perimet t'i shijoni duke shtuar limon ose të hani ushqime që përmbajnë vitaminë C  në të njëjtin vakt ose të vendosni speca të freskët në sallata.

 

Mënyrat e jetesës për shëndetin e flokëve tanë

Nuk janë vetëm mangësitë ushqyese që ndikojnë negativisht në shëndetin e flokëve, prandaj është jashtëzakonisht e rëndësishme të merren parasysh këshilla të ndryshme që ju lejojnë të mbroni, forconi dhe kujdeseni më mirë për flokët tuaj.

Për këto arsye duhet t'i kushtojmë vëmendje edhe:

-Praktikimi i aktivitetit fizik të moderuar si për të përmirësuar performancën fizike ashtu edhe për të lehtësuar tensionin e muskujve dhe nervor.

-Plotësoni dietën tuaj me vitaminë D. Një nga simptomat e mungesës së vitaminës D është rënia e flokëve. Për të rritur marrjen e kësaj vitamine, ekspozimi në diell është thelbësor. Megjithatë, ata që jetojnë në vende me shi dhe të ftohtë, ose në periudha të gjata dimri, mund të plotësojnë vitaminën D me suplemente, ndoshta me cikle ose siç sugjeron mjeku juaj.

-Shmangni një mënyrë jetese stresuese.

-Mos pi duhan.

-Shmangni trajtimet e bazuara në kimikate të forta, të tilla si bojëra, zbardhues, për të larë ose lyer flokët tuaj është më mirë të zgjidhni produkte natyrale. Kimikatet mund të dëmtojnë lëkurën, folikulat dhe për pasojë pengojnë rritjen e flokëve. Gjithashtu, disa produkte mund të shkaktojnë reaksione alergjike dhe ta përkeqësojnë situatën.

-Mbani lëkurën e kokës të pastër në mënyrë që folikulat të mund të oksigjenohen mirë. Frekuenca e larjes e cila mund të jetë edhe shumë e shpeshtë (3-4 herë në javë) varet nga lëkura dhe në veçanti nga sa yndyrë sekreton, në çdo rast është mirë që gjithmonë të përdorni pak detergjent dhe të shpëlani shpejt. Masazhimi i lëkurës ndihmon në pastrimin e folikulit dhe sjelljen e gjakut (ushqim, oksigjen) në rrënjë. Mos e thani me tharëse flokësh ose pjastera në temperatura të larta të cilat mund të ndërhyjnë në forcën e flokëve.

-Shmangni modelet e flokëve që  tërheqin flokët ose krehjen e tepërt. Bishti kali mund të jetë i dobishëm në menaxhimin e flokëve tuaj, por gjithashtu mund t'i sforcojë flokët tuaj, duke bërë që ato të bien shumë.

-Në disa raste rënia e flokëve është shpesh e pashmangshme për shkak të sëmundjeve të tilla si psoriasis, por kur rënia e flokëve përshpejtohet, kur plakja e rrënjës së flokëve është e parakohshme, mënyra e jetesës dhe ushqimi mund t'i kthejnë flokët në një gjendje natyrale dhe rënie fiziologjike.