Bishtajoret: proteinat dhe vetitë ushqimore të tyre.

Bishtajoret: vetitë dhe përfitimet ushqyese

Bishtajoret janë bimë barishtore ose shkurre të njohura që nga kohërat e lashta për fuqinë e tyre ushqyese. Frutat e tyre, të quajtura bishtajore, janë "fara" të vogla të ngrënshme që rriten të grumbulluara brenda bishtajave: ky është rasti i fasuleve, qiqrave, bizeleve, sojës dhe thjerrëzave. Bishtajoret e freskëta nuk janë gjë tjetër veçse fara të papjekura, me përmbajtje të lartë uji, me karakteristika ushqyese të ngjashme me perimet, por me shumë më tepër proteina. Pak njerëz e dinë, por edhe kikirikët i përkasin familjes së bishtajoreve. Megjithatë, ndryshe nga bishtajoret e tjera, ato hahen të pjekura dhe kanë karakteristika ushqyese krejtësisht të ndryshme.

 

Bishtajoret janë burime të çmuara natyrore të fibrave, thelbësore për të ushqyer bakteret tona të zorrëve, pra për të siguruar rregullsinë, për të reduktuar nivelet e larta të glukozës (sheqerit në gjak) dhe kolesterolit dhe, për ata që duhet të ndjekin një terapi diete dobësimi, për të favorizuar ndjenjën e ngopjes. .

Përmbajtja e yndyrës është e ndryshueshme dhe varet nga lloji i bishtajoreve, por ato janë të pasura me shumë vitamina (veçanërisht të grupit B) dhe minerale si fosfor, kalium dhe hekur johem (d.m.th. hekuri që përmbahet në ushqimet bimore, i cili përthithet nga trupi ynë në një masë më të vogël se hekuri nga ushqimet shtazore).

Ato ofrojnë sasi të mira të proteinave bimore dhe janë, në fakt, burimi kryesor i proteinave për njerëzit që ndjekin një regjim me perime (veganët, vegjetarianët).

Bishtajoret me më shumë proteina

Ne konsumojmë kryesisht fasule, qiqra, thjerrëza, bizele, dhe vitet e fundit soje. Bishtajoret me më shumë proteina janë, sipas sasisë në rënie për 100 g bishtajore të thatë, soja, fasulet, thjerrëzat, bizelet, në fund qiqrat.

 

Këshilla e nutricionistëve është që gjithmonë të preferoni bishtajore të thata, të cilat kërkojnë njomjen rreth 10-12 orë para konsumimit, pasi mund të rregullojmë sasinë e kripës për të shtuar. Nga ana tjetër, bishtajoret e konservuara përmbajnë sasi të mëdha kripe: për këtë është mirë që t'i shpëlani mirë para se t'i konsumoni.

Cili është ndryshimi midis proteinave shtazore dhe bimore?

Një dietë e larmishme dhe e ekuilibruar e tipit mesdhetar duhet të përfshijë konsumimin e bishtajoreve 2-3 herë në javë si burim proteinash (pjatë kryesore ose pjatë sekondare). Megjithatë, është mirë që proteinat bimore të bishtajoreve të alternohen me burime të tjera proteinike si mishi, peshku, vezët, qumështi të cilat përmbajnë proteina shtazore. Kjo ndodh sepse proteinat e bishtajoreve kanë një vlerë biologjike më të ulët se ato shtazore, pasi atyre u mungojnë disa aminoacide të rëndësishme që trupi ynë nuk është në gjendje t'i prodhojë në mënyrë të pavarur. Pikërisht për këtë, proteinat shtazore quhen “proteina fisnike”, pra me vlerë të lartë biologjike.

 

-Por, kush dëshiron të ndjekë një dietë vegjetariane, si mund të zëvendësojë proteinat shtazore me ato bimore, duke qenë se ato kanë një profil “të paplotë” ushqimor për të plotësuar nevojat tona?

 

E thjeshtë: është e nevojshme të lidhen proteinat e bishtajoreve me ato të drithërave, të cilat i plotësojnë me përmbajtjen e tyre të cisteinës dhe metioninës, duke përbërë të ashtuquajturat pjata të plota (p.sh. makarona dhe fasule, oriz dhe thjerrëza, etj.) me një marrje proteinash (aminoacide) të ngjashme me atë të proteinave shtazore.

Në secilin rast ju mund të provoni regjimet FitHealth Catering. Mund të përzgjidhni mes regjimeve vegjetariane, atyre hiperproteinike, standarde apo një shumëllojshmërie ushqimesh jo vetëm të shijshme, por edhe të shëndetshme. Kliko këtu për t’i zbuluar.

Bishtajoret janë proteina apo karbohidrate?

Siç kemi thënë, bishtajoret përmbajnë një sasi të mirë të proteinave bimore, por ato nuk përbëhen vetëm nga proteina: në fakt, ato ofrojnë një sasi të konsiderueshme karbohidratesh, shumë më të larta se proteinat (me përjashtim të sojës së thatë, përmbajtja e karbohidrateve të së cilës është e ulët se proteinat, por përmban më shumë yndyrë se të gjitha bishtajoret). Kjo do të thotë se, nëse hamë bishtajore, marrim  proteina, por mbi të gjitha dhe karbohidrate, të cilat japin 4 kalori (kcal) për gram.

 

Pra, a ju shëndoshin bishtajoret?

Jo, asnjë ushqim nuk ju shëndosh nëse konsumohet në sasitë dhe frekuencat e duhura. Fasulet, qiqrat, thjerrëzat etj nuk duhet të mungojnë kurrë në tryezën tonë, sepse sjellin shumë përfitime për shëndetin dhe nëse kombinohen mirë, mund të përbëjnë pjata të plota të balancuara.

 

-Sasia e bishtajoreve të rekomanduara nga Shoqata Italiane e Ushqyerjes është 150 g për ato të freskëta, 50 g për ato të thata dhe 150 g për ato të gatuara ose të konservuara, të cilat mesatarisht japin 120 kcal.

-Efekt negativ i bishtajoreve është se tek disa njerëz, ato mund të shkaktojnë fryrje sepse përmbajnë disa karbohidrate jo të tretshme.

-Gjithashtu marrja e bishtajoreve është kundërindikuar nëse vuani nga favizmi (mungesë gjenetike e enzimës glukozë-6-fosfat-dehidrogjenazë-G6PD). Mungesa e kësaj enzime lejon një jetë krejtësisht normale dhe në përgjithësi nuk përfshin asnjë shqetësim, për sa kohë që personi i prekur nuk merr fasule ose bizele të cilat mund të shkaktojnë anemi hemolitike.