Pse kam metabolizëm të ngadaltë?

Metabolizmi, në veçanti metabolizmi bazal (në qetësi), mund të përkufizohet si grupi i energjisë që ne konsumojmë për të funksionuar siç duhet organizmi jonë: për të bërë zemrën të rrahë, për të përdorur mushkëritë për të marrë frymë, për të qarkulluar gjaku, etj.

Rritja e metabolizmit është shpesh dëshira më e madhe e atyre që janë obezë ose mbipeshë ose e atyre që thjesht duan të humbin disa kilogramë, sepse do të thotë të jesh në gjendje të konsumosh më shumë kalori më shpejt, domethënë të djegësh më shpejt energjinë e futur me ushqim. Megjithatë, shpejtësia me të cilën trupi ynë djeg kalori varet nga shumë faktorë dhe shumë prej tyre mund të jenë të pavarur nga ne, për shembull:

 

   - gjenetikë, disa njerëz trashëgojnë një metabolizëm më të shpejtë se të tjerët;

   - seksi, sipas studimeve, meshkujt priren të djegin më shumë kalori se femrat, edhe gjatë qetësisë;

   - plakja, pasi metabolizmi ngadalësohet vazhdimisht pas moshës dyzet vjeçare;

   - stinët e ftohta, si dimri, i karakterizuar nga errësirë ​​dhe i ftohtë, fiziologjikisht ngadalëson metabolizmin tonë.

 

Pastaj ka faktorë të tjerë që mund të ndikojnë negativisht në metabolizmin tonë, por, për fat të mirë, ne mund të ndërhyjmë në shumicën e tyre.

Faktorët që ngadalësojnë metabolizmin tuaj

 

    -Po mbani regjime kalori minimale

    Shumë mendojnë se për të humbur peshë mjafton të reduktoni në minimum kaloritë ditore, duke adoptuar dieta me shumë pak kalori dhe duke ngrënë si “zogjtë e vegjël”. Në këto raste, përgjigja e trupit do të jetë ulja e metabolizmit si një mekanizëm mbrojtës, kështu që shpenzimi i energjisë zvogëlohet dhe rritet aftësia për të përthithur lëndët ushqyese nga ushqimi (një kapacitet që ne e kemi zhvilluar me kalimin e kohës për të përballuar periudhat e urisë). I mësuar të konsumojë më pak, meqenëse futet më pak energji se zakonisht, trupi nuk do të falë asnjë “furnizim ushqimi” (p.sh. një fetë tortë e mbushur, një picë me shumë erëza, një aperitiv, etj.), të cilat do të ruhen menjëherë dhe do të bëhet më e vështirë për t'u djegur. Prandaj, kufizimi i tepërt i kalorive është kundërproduktiv. Për të humbur peshë siç duhet, është e nevojshme të mos futni më shumë kalori sesa konsumoni në të vërtetë, prandaj duhet të respektoni ekuilibrin tuaj të energjisë. Për këtë ju ndihmon mjeku nutricionist,  cili është i njohur dhe me kalorazhin e secilit ushqim. Në Klinikën FitHealth ju mund të përfitoni regjimin ushqimor të personalizuar, bazuar në matjet tuaja të detajuara trupore dhe profilin shëndetësor. Mos ndermerrni hapa pa u konsultuar me mjekun nutricionist.

   -Shpejt

    Duke lënë të kalojë shumë kohë ndërmjet vakteve, si në pikën e mëparshme, trupi ynë tenton të ulë metabolizmin e tij për të përballuar mungesën e përkohshme të lëndëve ushqyese. Përgatitja e dy ushqimeve në ditë është shumë e rëndësishme: për të thyer urinë mund të konsumoni perime të papërpunuara (karrota, selino, kopër, tranguj, etj.), të cilat ndihmojnë në respektimin e ekuilibrit të energjisë për shkak të marrjes së ulët të kalorive dhe për të mbajtur ndjenjën e urisë me fibra ngopëse. Megjithatë, është e nevojshme të shmangni snack-et gjatë natës dhe në përgjithësi rekomandohet një darkë e lehtë (rreth 25% e kalorive ditore) dhe të prisni të paktën një orë para se të shkoni në shtrat. Gjatë pushimit, në fakt, metabolizmi zvogëlohet dhe shumë nga kaloritë e marra, duke mos qenë të nevojshme menjëherë, ruhen në indet e rezervës së energjisë. Kujdes edhe nga ata që vuajnë nga refluksi gastroezofageal dhe dispepsia, pasi ngrënia pak para gjumit mund të nxisë këtë çrregullim.

   - Hani shpejt

    Të ngrënit shumë shpejt na pengon të përtypim ushqimin siç duhet, gjithashtu gëlltisim shumë ajër që mund të shkaktojë fryrje (aerofagi) dhe gjithashtu të rrisë vështirësitë në tretje. Kjo do të ngadalësojë metabolizmin.

-Hani proteina të ulëta

    Metabolizmi bazal, që është sasia minimale e energjisë që kërkohet nga trupi ynë për të mbajtur aktive funksionet jetësore fiziologjike, varet shumë nga përbërja e trupit tone. Të kesh masë të mirë muskulore do të thotë të kesh një metabolizëm më të shpejtë dhe "përformues". Për të arritur zhvillimin e duhur të muskujve, duhet të ndiqni një dietë me një konsum të mjaftueshëm të proteinave: mbani mend se ngrënia e më shumë proteinave se sa duhet nuk rrit muskujt.

   -Pini pak ujë

    Uji është në gjendje të aktivizojë mekanizmat fiziologjikë të termogjenezës, pra prodhimin e nxehtësisë me rritjen e shpenzimit të energjisë. Megjithatë, efekti i ujit në metabolizmin tonë është jetëshkurtër: kjo është arsyeja pse rekomandimi dietik është të pini të paktën 2 L ujë në ditë të shpërndara në mënyrë të barabartë gjatë gjithë ditës. Përveç pirjes së konsiderueshme, këshillohet të konsumoni shumë fruta dhe perime, në mënyrë që antioksidantët që përmbajnë këto ushqime të favorizojnë eliminimin e toksinave që grumbullohen në trupin tonë për shkaqe të ndryshme (ndotje, duhanpirje aktive dhe pasive, konservues. , sofistikimi, ushqimi, etj.).

    -Ngrënia e shumë sheqernave të thjeshta

    Ndër karbohidratet është mirë të preferohen ato komplekse (makarona, bukë, oriz, drithëra në përgjithësi etj.) mundësisht integrale dhe të kufizohet konsumimi i sheqernave të thjeshta (të gjitha llojet e sheqerit, mjaltë, reçel dhe aditive, biskota, etj.), veçanërisht në mbrëmje. Një tepricë e sheqernave të thjeshta (me një indeks të lartë glicemik) favorizon akumulimin e yndyrës duke shkaktuar, në planin afatgjatë, rezistencë ndaj insulinës. Mos harroni gjithashtu se sheqernat e tepërta, pra ato që nuk konsumohen nga trupi, shndërrohen në trigliceride dhe rrisin yndyrnat e depozitimit. Kjo gjendje tenton të reduktojë metabolizmin.

    -Të qënit i ulur

    Muskujt djegin shumë kalori, edhe kur qëndrojnë në këmbë, kështu që sa më të zhvilluar të jenë, aq më shumë kalori do të djegin. Muskujt janë në fakt një ind i gjallë, në rinovim të vazhdueshëm dhe me kërkesa shumë më të larta metabolike (pothuajse dhjetë herë) krahasuar me indin dhjamor (yndyrën). Për të pasur muskuj të mirë duhet të praktikoni aktivitet fizik rregullisht dhe vazhdimisht, të paktën 150 minuta në javë, 300 minuta optimale. Ushtrime të dobishme tonifikuese dhe ushtrime aerobike (p.sh. vrap, not, çiklizëm, etj.) që duhet të ndryshohen në ushtrime për forcimin e muskujve (anaerobe). Ushtrimi është i shëndetshëm për të gjithë, të rinj dhe të moshuar, dhe metabolizmi përfiton shumë.

    -Probleme hormonale

    Në rastin e hipotiroidizmit (tiroidja funksionon dobët), shkalla e metabolizmit bazal mund të ngadalësohet në mënyrë dramatike. Megjithatë, ushqimet e pasura me jod, si peshku dhe butakët, ndihmojnë në funksionimin e tiroides dhe për rrjedhojë mund të kenë një efekt pozitiv edhe në metabolizëm.

    Ushqime të tjera si speci djegës, disa erëza të nxehta si xhenxhefili, çaji jeshil, kafeja dhe çokollata përmbajnë substanca natyrale që, edhe pse vetëm përkohësisht, mund të rrisin pak metabolizmin. Megjithatë, duhet pasur kujdes që të mos abuzohet veçanërisht me kafen dhe çokollatën sepse ato mund të shkaktojnë efekte të padëshiruara (axhitacion, nervozizëm, pagjumësi në rastin e kafesë dhe shtim në peshë në rastin e çokollatës).

    -Merrni medikamente qetësuese

    Disa ilaçe qetësuese mund të ngadalësojnë metabolizmin tuaj.

Vlerësoni me mjekun mundësinë e marrjes së suplementeve për ta riaktivizuar atë.