Si shkakton sheqeri ankth?

A ka ardhur koha të mos konsumojmë më sheqer?

Nuk është aspak sekret që sheqeri mund të shkaktojë probleme nëse ju konsumoni ushqime të ëmbla me tepri. Në fakt konsumi i sheqerit është mjaft i lartë, jo vetëm te fëmijët, por dhe te të rriturit.

Efektet e rrezikshme që mund të ketë sheqeri në shendetin tuaj fizik janë të studiuara mirë, prandaj flasim kaq shumë për reduktimin e dozës së sheqernave për të minimizuar rrezikun e këtyre efekteve, si psh. sëmundjet kronike.

Mos konsumimi i sheqernave mund të rezultojë në të qënurit më të shëndetshëm fizikisht dhe emocionalisht.

Disa nga efektet negative të sheqerit janë:

1. Sheqeri mund të ndikojë në humorin tuaj.

Ju ndoshta keni dëgjuar për termin “sugar rush” (nevojë e menjëhershme për sheqer) dhe mbase jeni drejtuar tek një ëmbelsirë ose një pije me sheqer  për një nxitje .

Hulumtimet e fundit tregojnë se dhe një dozë e vogël ushqimore me sheqerna nuk ka efekte pozitiv në gjendjen shpirtërore. Në fakt, sheqeri mund të ketë efektin e kundërt me kalimin e kohës.

Një studim i publikuar në 2017 ka zbuluar se konsumimi i një diete të lartë në sheqerna mund të rrisë shanset për çrregullime të humorit tek meshkujt dhe çrregullime të përsëritura të humorit si tek meshkujt ashtu edhe tek femrat.

Një studim i fundit për vitin 2019 zbuloi se konsumimi i rregullt i yndyrnave të ngopura dhe sheqernave të shtuara ishin të lidhura me episode më të shpeshta të ankthit tek të rriturit mbi moshën 60 vjeç.

Megjithëse nevojiten më shumë studime për të forcuar marrëdhëniet midis gjendjes shpirtërore dhe konsumit të sheqerit, është e rëndësishme të merren parasysh se si dieta dhe zgjedhjet e mënyrës së jetesës mund të ndikojnë në mirëqenien tuaj psikologjike.

2. Mund të dobësojë aftësinë tuaj për të përballuar stresin.

Nëse ideja juaj për të përballuar stresin përfshin një akullore, ju nuk jeni të vetmit. Shumë njerëz i drejtohen ëmbëlsirave me sheqer kur ndjehen të shqetësuar. Kjo për shkak se ushqimet me sheqer mund të dobësojnë aftësinë e trupit për t’iu përgjigjur stresit.

Sheqeri mund të ju ndihmojë të ndiheni më pak të irrituar duke supresuar boshtin adrenal – hipofizë - hipotalamik (HPA) në trurin tuaj, i cili kontrollon përgjigjen tuaj ndaj stresit.

Studiuesit në Universitetin e Kalifornisë, zbuluan se sheqeri pengon sekretimin e kortizolit të shkaktuar nga stresi në pjesëmarrëset e shëndetshme femra, duke minimizuar ndjenjat e ankthit dhe tensionit. Kortizoli njihet si hormoni i stresit. Sidoqoftë, ëmbëlsirat e përkohshme të lehtësimit mund t’ju bëjnë më të varur nga sheqeri duke rritur rrezikun e mbipeshës dhe sëmundjeve të lidhura me të.

3. Sheqeri mund të rrisë rrezikun për zhvillimin e depresionit.

Eshtë e vështirë të shmangësh dëshirën për ushqime komforti, veçanërisht pas një dite të vështirë.

Por cikli i konsumimit të sheqerit për të menaxhuar emocionet tuaja mund të bëjë që ndjenjat e trishtimit, lodhjes ose dëshpërimit të përkeqesohen.

Studime të shumta kanë gjetur një lidhje midis dietave të larta në sheqer dhe depresionit.

Mbivendosja e sheqerit shkakton pabarazi në disa kimikate të trurit. Këto çekuilibrime mund të çojnë në depresion dhe madje mund të rrisin rrezikun afatgjatë të zhvillimit të një çrregullimi të shëndetit mendor në disa njerëz.

Në fakt, një studim i vitit 2017 zbuloi se meshkujt që konsumonin një sasi të lartë sheqeri (67 gram ose më shumë çdo ditë) ishin 23 përqind më të prirur të diagnostikoheshim me depresion klinik brenda 5 viteve.

Edhe pse studimi thjesht përfshiu meshkujt, lidhja midis sheqerit dhe depresionit është gjetur edhe tek femrat.

4. Të hequrit dorë nga ëmbëlsirat mund të përjetohet si një sulm paniku.

Mos konsumimi i sheqerit të përpunuar mund të mos jetë aq e thjeshtë sa mendoni. Tërheqja nga sheqeri në të vërtetë mund të shkaktojë efekte anësore, të tilla si ankthi, nervozizmi, konfuzioni dhe lodhja. Kjo ka bërë që ekspertët të shohin se si simptomat e mos konsumimit te sheqerit mund të ngjajnë me ato të substancave të caktuara që krijojnë varësi. Kur dikush keqpërdor një substancë për një periudhë kohe, si psh. kokaina, trupi i tyre kalom në një gjendje fiziologjike të tërheqjes kur këta individë ndalojnë përdorimin e saj.

Naidoo thotë se njerëzit që konsumojnë sasi të lartë sheqeri në dietat e tyre, mund të përjetojnë në mënyrë të ngjashme ndjesinë fiziologjike të tërheqjes nëse papritmas ndalojnë konsumimin e sheqerit.

Kjo është arsyeja pse të heqësh dorë në mënyrë të menjëhershme nga sheqeri mund të mos jetë zgjidhja më e mirë për dikë që ka gjithashtu ankth.