Ushqimet dhe aktiviteti fizik në dimër për personat që vuajnë nga sëmundjet kardiovaskulare

Dimri ka ardhur dhe bashkë me temperaturat e ulëta që e karakterizojnë (pavaresisht diteve me diell), mbërrijnë edhe më shumë shqetësime për sistemin tonë kardiovaskular. Njerëzit me presion të lartë të gjakut dhe histori të ngjarjeve kardiake (sëmundje të arterieve koronare, sëmundje ishemike të zemrës dhe/ose sëmundje të valvulave të zemrës, etj.) mund të përjetojnë përkeqësim të gjendjes së tyre për shkak të dimrit.

-Hipertensioni

Me të ftohtin, subjekti që vuan nga hipertensioni arterial mund të regjistrojë një rritje të vlerave të presionit të gjakut, ndonjëherë aq domethënëse sa që mund të përcaktojë edhe një ndryshim në terapinë me medikamente që po merr. Ulja e temperaturës çon në ngushtimin e enëve të gjakut, për pasojë ka një rritje të rezistencës vaskulare periferike dhe rrjedhimisht të presionit. Pacienti me hipertension është shpesh asimptomatik, prandaj kontrolli periodik i presionit bëhet i një rëndësie thelbësore, veçanërisht në këtë sezon.

-Sëmundje të zemrës

Pacienti që vuan nga sëmundje të arterieve koronare ose sëmundje ishemike të zemrës, i cili është i ekspozuar ndaj temperaturave të ulëta, mund të përjetojë kriza të anginës (dhimbje retrosternale e shkaktuar nga një ulje e fluksit të gjakut në arteriet koronare, në arteriet që transportojnë oksigjen dhe ushqim në zemër) ose për shkak të për rritjen e punës kardiake (rrahjet e zemrës, presionin e gjakut) që kërkohet për të ngrohur trupin ose për shkak të faktorëve vazospastikë (tkurrje jonormale të mureve të enëve të gjakut) të theksuara nga i ftohti që ngushtojnë më tej zgavrën e enëve të reduktuar tashmë për shkak të pllakës aterosklerotike (një komponent karakteristik i sëmundjes ishemike).

-Valvulopatia

Pacienti që vuan nga sëmundjet e valvulave të zemrës, veçanërisht ato të karakterizuara nga një ngushtim dhe më pak kalim i gjakut në ndarjet e ndryshme (stenozë e valvulës aortike ose stenozë mitrale), mund të vuajë nga një përkeqësim i gjendjes së tyre pas rritjes së presionit dhe ritmit të zemrës si pasojë e rënia e temperaturës.

-Sindroma metabolike

Edhe ata që nuk kanë sëmundje të dukshme të zemrës duhet të kujdesen më shumë për zemrën e tyre në dimër. Në të vërtetë, në këtë stinë shumë të ftohtë, trupi ka tendencë të grumbullojë peshë, i ndihmuar nga tendenca për të lëvizur më pak, për të kaluar më shumë kohë në shtëpi (ulja e metabolizmit të energjisë) dhe për të konsumuar më shumë ushqime me kalori, si për shembull shumë ushqime për festat e Fundvitit.

 

Mënyra e jetesës pasive dhe dieta e gabuar janë ndër shkaqet kryesore të sindromës metabolike, diagnoza e së cilës kërkon që të jenë të pranishëm të paktën tre nga treguesit e mëposhtëm:

rritje e perimetrit të barkut; nivele të ulëta të kolesterolit HDL; nivele të rritura të triglicerideve; hipertensioni; hiperglicemia.

Kjo situatë klinike përfshin një rrezik të lartë kardiovaskular dhe për të parandaluar shfaqjen e këtyre faktorëve, mbi të gjitha është e rëndësishme të adoptohet një dietë e ekuilibruar dhe një aktivitet fizik korrekt dhe i vazhdueshëm.

Ndihma e ushqimit në dimër

Në çdo stinë, por edhe më shumë në muajt e ftohtë, duhet të jemi të kujdesshëm me dietën tonë, sepse ajo luan një rol në parandalimin dhe kontrollin e faktorëve të rrezikut si tek ata që kanë pasur ngjarje kardiologjike, ashtu edhe tek ata që nuk i kanë pasur.

Është e rëndësishme të përpiqeni të hani në mënyrë të ekuilibruar duke ndjekur një dietë që siguron marrjen e duhur të yndyrave, proteinave dhe karbohidrateve dhe eliminimin e pijeve alkoolike, padyshim duke respektuar ekuilibrin e energjisë.

Dieta mesdhetare, e cila favorizon konsumimin e acideve yndyrore mono të pangopura (vaj ulliri) dhe të poliunsaturuara (peshk, arra), është shoqëruar me një ulje të rrezikut kardiovaskular, pasi këto acide yndyrore janë antagonistë të kolesterolit. Udhëzimet rekomandojnë që pacientët që vuajnë nga një atak në zemër të adoptojnë një dietë që mund të ndihmojë të mos tejkalohen kufijtë e lejuar të kolesterolit LDL (kolesteroli i keq) dhe vlerat e presionit të gjakut, si dhe të favorizojnë HDL-në, duke reduktuar konsumin e mishit, vezëve dhe salsiçeve, duke përfshirë mish i bardhë. Qëllimi i të ushqyerit në çdo stinë është të mos kalojë rreth 200-250 mg kolesterol në ditë dhe, veçanërisht në periudha të ftohta, të moderohet konsumimi i ushqimeve që kërkojnë tretje të ngadaltë si pjatat e përpunuara ose të skuqura (yndyra e gatuar).

Në mungesë të patologjive të veçanta ose të rasteve të mëparshme në familje, teprica e kolesterolit LDL (i ashtuquajturi i keq) mund të reduktohet pa mjekime, por me një mënyrë jetese të shëndetshme që kombinon marrjen e yndyrave monosature me polisature, ushqime qe nuk rrisin presionin e gjakut, me aktivitet të vazhdueshëm fizik.

Disa këshilla në tryezë

-Zgjidhni ushqime me një përmbajtje të ulët yndyre dhe kolesterol, hani vetëm 3 porcione mish (të gjitha llojet), një pjesë të ftohta (proshuta) dhe jo më shumë se 2 vezë në javë, ose një racion djathë.

-Zgjidhni ushqime me përmbajtje të lartë fibrash (drithëra, bukë dhe makarona integrale) dhe me përmbajtje të ulët sheqernash të thjeshtë.

-Preferoni metoda të thjeshta gatimi: me avull, tenxhere me presion.

-Hani me moderim duke i ndarë kaloritë ditore në 5 vaktet kryesore: mëngjes, snack, drekë, snack, darkë.

-Shmangni të gjitha produktet e paketuara në të cilat shpesh janë të pranishme të ashtuquajturat yndyrna trans, të marra nga proceset e hidrogjenizimit të vajrave bimore: mishrat e konservuar, ushqimet e shpejta, ushqimet e gatshme (të cilat janë pothuajse gjithmonë të larta në natrium), si dhe mishrat dhe yndyrnat e përpunuara.

-Preferoni fruta dhe perime të papërpunuara në mënyrë që të futni saktë kripërat minerale, vitaminat dhe antioksidantët e nevojshëm për trupin dhe të dobishëm në parandalimin e çrregullimeve kardiovaskulare: 2 porcione perime dhe 3 fruta në ditë.

-Peshku, veçanërisht peshku blu, salmoni, skumbri, 3-4 herë në javë, sepse janë të pasur me acide yndyrore të pangopura omega 3.

-Arra, 2-3 çdo ditë sepse janë të pasura me omega 3.

-Bishtajoret burim i rëndësishëm i proteinave dhe fibrave bimore.

-Një racion në ditë me qumësht gjysmë të skremuar dhe kos.

Ushqimi është aleati juaj më i mire! Klinika FitHealth ju ndihmon të arrini objektivat tuaja!

Ndihma e aktivitetit fizik në dimër

Trupi ynë ka nevojë të lëvizë dhe të punojë, kjo vërtetohet më tej nga fakti se një gjendje e zgjatur e pushimit e bën atë të sëmurë.

Organizata Botërore e Shëndetësisë (OBSH) tregon se mungesa e stërvitjes është shkaku i vdekjeve të shumta në mbarë botën çdo vit dhe se një mënyrë jetese sedentare ka një përgjegjësi të drejtpërdrejtë për shfaqjen e sëmundjeve kardiovaskulare në rreth 22% të rasteve.

Edhe pse sëmundjet kardiovaskulare janë multifaktoriale, praktikimi i vetëm aktivitetit fizik të moderuar dhe konstant është në gjendje të ushtrojë një veprim shumë të rëndësishëm parandalues, duke rezultuar në një ulje prej 30-50% të rrezikut për të vuajtur nga sëmundjet koronare të zemrës.

Pas një ngjarjeje kardiake, ushtrimet fizike përfaqësojnë një komponent të rëndësishëm të rehabilitimit kardiologjik i cili synon të lejojë zemrën të kryejë punën me një intensitet të caktuar me një shpenzim më të ulët të energjisë. Për më tepër, lëvizja përfaqëson zgjedhjen më efektive dhe sigurisht më të këndshme për të luftuar obezitetin, diabetin, hiperkolesteroleminë, hipertensionin, madje edhe stresin dhe ankthin, të cilët janë faktorë rreziku për sëmundjet kardiovaskulare.

Përfitimi maksimal, për sa i përket reduktimit të rrezikut kardiovaskular, merret me aktivitet fizik aerobik, me intensitet të moderuar (ekuivalent me ecjen me shpejtësi 4/5 km/h), për 30-40 minuta në ditë. Koha më e mirë e ditës për të kryer aktivitet fizik është pasditja, pasi herët në mëngjes është koha kur rrahjet e zemrës dhe presioni i gjakut regjistrojnë rritjen më të madhe fiziologjike.

Na ndiqni për më shumë këshilla!