Fakte rreth obezitetit

1.  Obeziteti është një sëmundje e vërtetë që mund të lidhet me aktivitetin e trurit.

Kur bëhet fjalë për obezitetin, mendimi  i zakonshëm është se kjo është thjesht për shkak të ngrënies së tepërt dhe të qenit shumë dembel për të ushtruar.

Por e vërteta është shumë më e ndërlikuar se kaq.

Kur shtoni peshë, nervat në hipotalamus që përçojnë sinjale nga qelizat tuaja yndyrore në pjesën tjetër të trurit tuaj dëmtohen dhe si rezultat, truri juaj nuk e kupton se jeni të ngopur, kështu që ju vazhdoni të hani.

Dhe pasi të jeni mbipeshë ose obez, trupi juaj prodhon hormone, të tilla si insulina, që rrisin ruajtjen e yndyrës, kështu që ju keni më shumë gjasa të mbani peshën e tepërt si yndyrë.

2. Ruajtja e peshës optimale për një kohë të gjatë është e vështirë – dhe kjo është e lidhur me hormonet.

Këtu është një statistikë kthjelluese: Më shumë se 80% e personave që mbajnë “dietë” të suksesshme përfundojnë duke rifituar të gjithë peshën që humbën brenda rreth dy viteve, sipas një rishikimi të UCLA të mbi 30 studimeve.

Sapo filloni të humbni një sasi të konsiderueshme të peshës - të paktën 10% të peshës tuaj trupore - kaloni në "modalitetin e urisë". Në një përpjekje për t'ju bërë të hani më shumë, sistemi juaj ngadalëson prodhimin e leptinës (një hormon që frenon oreksin tuaj), ndërsa në të njëjtën kohë pompon nivelet e hormonit të urisë ghrelin. Rezultati: Ju vazhdimisht ndiheni të uritur, gjë që mund të çojë në konsumimin e më shumë kalorive sesa digjni. Prandaj pasha juaj duhet të monitorohet nga mjekë të specializuar.

3. Ulja e karbohidrateve mund të ndihmojë në menaxhimin e peshës.

“Nëse mund të respektoni një dietë me +-1200 kalori në ditë, do të humbni peshë”, thonë mjekët. “Por fjala kryesore këtu është pajtueshmëria. Është jashtëzakonisht e vështirë për njerëzit që t'i përmbahen një diete të tillë me kalorazh të ulët për shumë kohë."

Shpesh, thotë ai, një dietë me më pak karbohidrate – në të cilën njerëzit konsumojnë rreth 30% të kalorive të tyre nga proteinat dhe pjesa tjetër nga ushqimet me glicemi të ulët – mund të jetë më e lehtë për t’u ndjekur, sepse ka më pak gjasa të shkaktojë vuajtje urie. Ushqimet me nivel të ulët glicemie – perimet pa niseshte, frutat e thata, fasulet dhe disa fruta – nuk e rrisin shpejt sheqerin në gjak, gjë që mund të shkaktojë ndjenjën e urisë.

Sipas nutricionistëve  koha më e mirë për të ngrënë karbohidrate është në fund të vaktit. Kjo metodë e të ushqyerit mund të ndihmojë në uljen e niveleve të sheqerit në gjak dhe insulinës në trupin tuaj pas një vakti.

"Ne u themi pacientëve që të ulin në rreth 800 kalori dy ditë në javë dhe pjesën tjetër të kohës thjesht të ndjekin një dietë të shëndetshme," thotë Dr. Aronne. "Në këtë mënyrë, njerëzit mund t'i përqendrojnë energjitë e tyre mendore në [përmbajtjen e një diete më të rreptë] ato dy ditë, dhe duke qenë se ata nuk hanë shumë, kjo u jep nervave të tyre hipotalamike kohë për t'u rikuperuar."

 

Një studim i Universitetit të Kalifornisë zbuloi se njerëzit që, gjatë 90 ditëve, ulën kaloritë e tyre nga një e treta në gjysmë për pesë ditë çdo muaj, humbën sasi të konsiderueshme të yndyrës së barkut. Ata gjithashtu përmirësonin faktorët e rrezikut të lidhur me sëmundjet e zemrës dhe diabetin, të tilla si nivelet e glukozës dhe proteinës C-reaktive (një masë e inflamacionit sistemik).

 

Shënim: Konsultohuni me mjekun tuaj përpara se të provoni ndonjë metodë të humbjes së peshës, në mënyrë që mjeku juaj të ndihmojë të këshillojë nëse është një plan i mirë për ju.

4.Mikrobioma mund të jetë kufiri tjetër i humbjes së peshës.

Shkencëtarët po mësojnë gjithashtu se ajo që hani ndikon gjithashtu në peshën tuaj - në më shumë mënyra sesa mund të mendoni.

“Tani mendojmë se bakteret që jetojnë në traktin tuaj të tretjes – mikrobioma e zorrëve – mund të ndikojnë në rrezikun tuaj për obezitet”, shpjegojnë mjekët.

Një përmbledhje e vitit 2015 e botuar në revistën Nature, për shembull, zbuloi se kishte ndryshime specifike bakteriale në zorrët e individëve obezë që shkaktuan ndryshime në nivelet e tyre të hormoneve të urisë, të cilat mund të çojnë në obezitet.

Më shumë kërkime duhet të bëhen në këtë fushë, por ndërkohë vërehet se ju mund të ndihmoni të mbani mikrobiomën tuaj të zorrëve në ekuilibër duke ngrënë një dietë që është e pasur me fruta dhe perime dhe me pak sheqerna dhe ushqime të përpunuara. Gjithashtu mund t’I merrni probiotikët (bakteret e mira) si suplemente.

Lajmi i mirë kur bëhet fjalë për obezitetin? Humbja e një peshe të vogël mund të ndikojë shumë.

Në fakt, njerëzit që humbën vetëm 5% të peshës së tyre trupore panë pothuajse një rënie të konsiderueshme të presionit të gjakut, niveleve të triglicerideve dhe sheqerit në gjak dhe yndyrës së mëlçisë sipas një studimi të Universitetit të Uashingtonit të botuar vitin e kaluar.

-Fakte statistikore sipas WHO:

  • Obeziteti në mbarë botën është pothuajse trefishuar që nga viti 1975.
  • Në vitin 2016, më shumë se 1.9 miliardë të rritur, 18 vjeç e lart, ishin mbipeshë. Prej tyre mbi 650 milionë ishin obezë.
  • 39% e të rriturve të moshës 18 vjeç e lart ishin mbipeshë në vitin 2016, dhe 13% ishin obezë.
  • Shumica e popullsisë së botës jeton në vende ku mbipesha dhe obeziteti vret më shumë njerëz sesa nënpesha.
  • 39 milionë fëmijë nën moshën 5 vjeç ishin mbipeshë ose obezë në vitin 2020.
  • Mbi 340 milionë fëmijë dhe adoleshentë të moshës 5-19 vjeç ishin mbipeshë ose obezë në vitin 2016.
  • Obeziteti është i parandalueshëm.

Kujdesuni për shëndetij tuaj duke parandaluar përmes ushqimit. Ushqimet e shëndetshme nga FitHealth Catering ju ndihmojnë për të mbajtur një peshë të shëndetshme e si pasojë një jetesë të shëndetshme.