Cilat ushqime parandalojnë shfaqjen e kancerit të gjirit?

Dëmtimi i ADN-së dhe mutacionet gjenetike mund të çojnë në shfaqjen e kësaj sëmundje. Trashëgimia e gjeneve të caktuara, të tilla si BRCA1 dhe BRCA2, gjithashtu mund të rrisë rrezikun e shfaqjes së qelizave tumorale.

Stili i jetesës gjithashtu luan një rol kritik, me kërkimet që lidhin pirjen e konsiderueshme të alkoolit, pirjen e duhanit, ekspozimin e estrogjenit dhe disa modele dietike - duke përfshirë dietat perëndimore të pasura në ushqime të përpunuara - me një rrezik në rritje të kancerit të gjirit.

Nderkohë, studimet shoqërojnë modele të tjera të të ushqyerit si dieta mesdhetare me një rrezik të reduktuar të kancerit të gjirit.

Këtu janë 10 ushqime që duhet të hani për të ndihmuar në uljen e rrezikut të kancerit të gjirit, si dhe disa që duhen shmangur.

Ushqimet që mund të ulin rrezikun e kancerit të gjirit

Kini kujdes! Janë shumë  faktorë që  lidhen me zhvillimin e kancerit të gjirit. Përmirësimi i regjimit tuaj mund të përmirësojë shëndetin tuaj të përgjithshëm dhe të zvogëlojë rrezikun e kancerit në mënyrë të ndjeshme.

Por mos harroni! Edhe me një dietë të shëndetshme, ju ende keni nevojë për ekzaminime të rregullta të gjirit si mamografi dhe kontrolle manuale.

Gjithsesi, studimet sugjerojnë se këto ushqime mund të ulin rrezikun e kësaj sëmundjeje.

1. Perime me gjethe jeshile.

Lakra kale, rukola, spinaqi janë vetëm disa nga perimet me gjethe jeshile që përmenden për vetitë e tyre  antikancerogjene.

Perimet me gjethe jeshile përmbajnë antioksidantë karotenoidë, duke përfshirë beta karoten, lutein dhe zeaxanthin, nivele më të larta në gjak të të cilave lidhen me rrezikun e reduktuar të kancerit të gjirit.

Një analizë e 8 studimeve në mbi 7000 njerëz zbuloi se gratë me nivele më të larta të karotenoideve kishin një rrezik të reduktuar ndjeshëm të kancerit të gjirit, krahasuar me gratë me nivele më të ulëta.

Po kështu, një studim pasues në mbi 32,000 gra lidhi nivele më të larta në gjak të karotenoideve totale me një rrezik të reduktuar prej 18-28% të kancerit të gjirit, si dhe një rrezik të reduktuar të përsëritjes dhe vdekjes në ato që tashmë kishin kancer të gjirit.

 

2. Agrumet

Agrumet janë të mbushura me komponime që mund të mbrojnë kundër kancerit të gjirit, duke përfshirë folatin, vitaminën C dhe karotenoidet si beta kriptoksantina dhe beta karotina, plus antioksidantë flavonoidë si kuercetina, hesperetina dhe naringenina.

Këto lëndë ushqyese ofrojnë efekte antioksiduese, antikancerogjene dhe anti-inflamatore.

Në fakt, hulumtimi lidh agrumet me një rrezik të reduktuar të shumë llojeve të kancerit, përfshirë kancerin e gjirit.

Agrumet përfshijnë portokall, grejpfrut, limon, lime dhe mandarina.

3. Peshqit

Peshqit, duke përfshirë salmonin, sardelet dhe skumbri, janë të njohur për përfitimet e tyre mbresëlënëse shëndetësore. Yndyrnat e tyre omega-3, seleniumi dhe antioksidantët si canthaxanthin mund të ofrojnë efekte mbrojtëse ndaj kancerit .

Disa studime tregojnë se ngrënia e peshkut (ne fokus llojet e mësipërme) mund të zvogëlojë në mënyrë specifike rrezikun e kancerit të gjirit.

Një analize e 26 studimeve në 883,000 njerëz zbuloi se ata me konsumin më të lartë të burimeve të ushqimeve të detit të omega-3 kishin deri në 14% rrezik të reduktuar të kancerit të gjirit, krahasuar me ata që hanin sasinë më të ulët.

Balancimi i raportit tuaj omega-3 ndaj omega-6 duke ngrënë më shumë peshk dhe më pak vajra të rafinuar dhe ushqime të përpunuara mund të ndihmojë në uljen e rrezikut të kancerit të gjirit gjithashtu.

4. Manaferrat

Konsumimi i rregullt i manaferrave mund të ndihmojë në uljen e rrezikut të kancerit, përfshirë kancerin e gjirit.

Antioksidantët e manaferrave, duke përfshirë flavonoidet dhe anthocyanins, janë treguar se mbrojnë kundër dëmtimit qelizor, si dhe zhvillimit dhe përhapjes së qelizave kancerogjene.

Veçanërisht, një studim në 75,929 gra e lidhi konsumin më të lartë të manaferrave - dhe në veçanti të boronicave - me një rrezik më të ulët të kancerit të gjirit ndaj receptorit të estrogjenit negativ (ER−) .

5. Ushqimet e fermentuara

Ushqimet e fermentuara si kosi, lakër turshi përmbajnë probiotikë dhe lëndë ushqyese të tjera që mund të mbrojnë kundër kancerit të gjirit.

Një përmbledhje e 27 studimeve lidhi produktet ushqimeve të fermentuara, të tilla si kosi dhe kefiri, me një rrezik të reduktuar të kancerit të gjirit si në popullatën perëndimore ashtu edhe në atë aziatike.

Hulumtimet e kafshëve sugjerojnë se ky efekt mbrojtës lidhet me efektet e rritjes së imunitetit të disa probiotikëve.

6. Hudhra, qepa dhe preshi


Hudhra, qepa dhe preshi janë të gjitha perime që mburren me një sërë lëndësh ushqyese, duke përfshirë përbërje organosulfurik, antioksidantë flavonoidë dhe vitaminë C. Këto mund të kenë veti të fuqishme antikancerogjene .

Një studim në 660 gra në lidhi konsumin e lartë të hudhrës dhe qepës me një rrezik të reduktuar të kancerit të gjirit.

Po kështu, një studim me 285 gra zbuloi se konsumimi i lartë i hudhrës dhe preshit mund të mbrojë kundër kancerit të gjirit. Megjithatë, studimi vuri në dukje një lidhje pozitive midis konsumit të lartë të qepëve të ziera dhe kancerit të gjirit.

7. Pjeshkë, mollë dhe dardha

Frutat – veçanërisht pjeshkët, mollët dhe dardhat – janë treguar se mbrojnë kundër kancerit të gjirit.

Në një studim në 75,929 gra, ato që konsumonin të paktën 2 porcione pjeshkë në javë kishin deri në 41% një rrezik të reduktuar të zhvillimit të kancerit të gjirit.

Interesante, një studim me epruvetë zbuloi se antioksidantët polifenol nga pjeshkët pengonin rritjen dhe përhapjen e një linje qelizore të kancerit të gjirit.

Për më tepër, një studim që analizoi të dhënat nga 272,098 gra e lidhi marrjen e mollëve dhe dardhës me një rrezik më të ulët të kancerit të gjirit.

8. Perimet krucifere

Perimet krucifere, duke përfshirë lulelakrën, lakrën dhe brokolin, mund të ndihmojnë në uljen e rrezikut të kancerit të gjirit.

Perimet krucifere përmbajnë komponime glukozinolate, të cilat trupi juaj mund t'i shndërrojë në molekula të quajtura izotiocianate. Këto kanë potencial të rëndësishëm antikancerogjen.

9. Fasule

Fasulet janë të pasura me fibra, vitamina dhe minerale. Në mënyrë të veçantë, përmbajtja e tyre e lartë e fibrave mund të mbrojë kundër kancerit të gjirit.

Një studim në 2,571 gra zbuloi se marrja e lartë e fasuleve ul rrezikun e kancerit të gjirit deri në 20%, krahasuar me marrjen e ulët të fasules.

10. Barishte dhe erëza

Barishtet dhe erëzat si majdanozi, rozmarina, rigoni, trumza, shafrani i Indisë, kerri dhe xhenxhefili përmbajnë komponime bimore që mund të ndihmojnë në mbrojtjen kundër kancerit të gjirit. Këto përfshijnë vitamina, acide yndyrore dhe antioksidantë polifenol.

Për shembull, rigoni krenohet me antioksidantët karvakrol dhe acid rosmarinik, të cilët studimet invitro kanë zbuluar se shfaqin efekte të rëndësishme antikancerogjene kundër linjave qelizore agresive të kancerit të gjirit.

Kurkuma, përbërësi kryesor aktiv në shafran i Indisë, ka demonstruar gjithashtu veti të rëndësishme antikancerogjene, po ashtu dhe apigenin, një flavonoid i përqendruar në majdanoz .

Meqenëse shumë barishte dhe erëza të tjera kanë gjithashtu efekte të fuqishme antikancerogjene, është një ide e mirë të përfshini një shumëllojshmëri të gjerë në dietën tuaj.

Ushqimet dhe pijet që duhen shmangur!

Ndërsa disa ushqime mund të mbrojnë kundër kancerit të gjirit, ushqime të tjera mund të rrisin rrezikun tuaj.

Si e tillë, është më mirë të reduktoni marrjen e ushqimeve dhe pijeve të mëposhtme - ose t'i shmangni ato krejtësisht:

-Alkooli. Përdorimi i alkoolit, veçanërisht pirja e tepruar, mund të rrisë ndjeshëm rrezikun e kancerit të gjirit.

-Ushqim i Shpejtë. Ngrënia e vazhdueshme e ushqimit të shpejtë (fast food) shoqërohet me shumë pasoja negative, duke përfshirë një rrezik të shtuar të sëmundjeve të zemrës, diabetit, obezitetit dhe kancerit të gjirit .

-Ushqimet e skuqura. Hulumtimet tregojnë se një dietë e pasur me ushqime të skuqura mund të rrisë ndjeshëm rrezikun e kancerit të gjirit. Në të vërtetë, në një studim në 620 gra, marrja e ushqimit të skuqur ishte faktori më i madh i rrezikut për zhvillimin e kancerit të gjirit.

-Mishrat e përpunuar. Mishrat e përpunuar si proshuta dhe sallam mund të rrisin rrezikun e kancerit të gjirit. Një analizë e 15 studimeve lidhi konsumimin e lartë të mishit të përpunuar me një rrezik 9% më të madh të kancerit të gjirit.

-Sheqer i shtuar. Një dietë e pasur me sheqer të shtuar mund të rrisë ndjeshëm rrezikun e kancerit të gjirit duke rritur inflamacionin dhe shprehjen e disa enzimave që lidhen me rritjen dhe përhapjen e kancerit.

-Karbohidratet e rafinuara. Regjimet e pasura në karbohidrate të rafinuara, duke përfshirë dietën tipike perëndimore, mund të rrisin rrezikun e kancerit të gjirit. Provoni të zëvendësoni karbohidratet e rafinuara si buka e bardhë dhe produktet e pjekura me sheqer me produkte me drithëra të plota dhe perime të pasura me lëndë ushqyese.

Në klinikën FitHealth ju mund të merrni një regjim të personalizuar për të ulur riskun e shfaqjes së sëmundjeve kancerogjene si dhe të zhvilloni konsultën me mjeken e specializuar nutricioniste.