Si të përfitojmë nga dielli?

KËSHILLA

Dielli është miku dhe armiku i shëndetit, kjo varet nga mënyra se si do të përballeni me të. Të qenit në diell është thelbësore për prodhimin e vitaminës D dhe për të pasur përfitime të tjera. Qëndrimi në diell shumë ose në orët e gabuara mund të shkaktojë dëmtime deri në kancer të lëkurës.

Kur flasim për diellin, mendojmë menjëherë se si ta mbrojmë lëkurën me kremra efektivë dhe sytë me syze që kanë lente të përshtatshme; masat e duhura paraprake, por nuk duhet të harrojmë përfitimet e shumta që mund të na japë vetëm dielli, si ai i nxitjes së sintezës së vitaminës D, funksioni më i njohur i së cilës është nxitja e metabolizmit të kalciumit dhe fosforit, të cilët fiksohen në kocka duke bashkëpunuar në formimi i kockave në masë. Në fakt, kjo vitaminë është e mirë për shëndetin tuaj për shumë arsye të tjera.

Stimulon prodhimin e vitaminës D

Vitamina D është një vitaminë e tretshme në yndyrë që merret vetëm pjesërisht nga ushqimi; Megjithatë, për fat të mirë, ne mund të mbulojmë nevojat tona të përditshme duke u ekspozuar në diell, pasi rrezet ultraviolet na lejojnë ta sintetizojmë atë në lëkurë. Edhe pse llogaritet ndër vitaminat, pasi shndërrohet në formën e tij aktive (kalcitriol), ai vepron si një hormon i aftë për të rregulluar funksione të ndryshme të trupit; vlerësohet se janë 1000 gjene që reagojnë ndaj veprimit të tij të dobishëm! Disa studime kanë treguar gjithashtu se nivelet optimale të vitaminës D janë të lidhura me një rrezik më të ulët të shfaqjes të sëmundjeve autoimune, llojeve të ndryshme të kancerit (zorrës së trashë, prostatës, mushkërive, sistemit limfatik dhe gjirit) dhe sëmundjeve kardiovaskulare.

 

Sipas LARN-it të ri (Nivelet e marrjes së referencës së lëndëve ushqyese), nevoja për vitaminë D është rreth 10 mikrogramë në ditë për të gjitha grupmoshat, një sasi që nuk arrihet lehtësisht vetëm me ushqim.

Disa studime kanë theksuar se zakonet e të ngrënit të popullatës evropiane mbulojnë rreth 20% të kërkesës ditore, nëse është kështu 80% duhet të vijë nga sinteza endogjene e lëkurës.

Dieta korrekte dhe e ekuilibruar, megjithatë, mund të sigurojë shumë më tepër vitaminë D sesa merret mesatarisht.

-Këshilla për të "ngrënë" vitaminë D:

  • Merrni një porcion qumësht ose kos në ditë. Ata që nuk tolerojnë laktozën mund të përdorin analoge lactose- free. Ata që nuk duan të konsumojnë produkte shtazore nuk kanë shumë shanse, përpos të qenit në diell duhet të konsumojnë ushqime të përforcuara me këtë vitaminë.
  • Prezantoni peshkun si pjatë kryesore 3 herë në javë.
  • Për të përmirësuar përthithjen, duke qenë një vitaminë e tretshme në yndyrë, është mirë t'i shijoni pjatat me një lugë gjelle vaj ulliri ekstra të virgjër. Gjalpi i papërpunuar mund të përdoret në moderim pasi siguron sasi të mira të vitaminës D.
  • Kufizoni konsumin e kafeinës e cila mund të zvogëlojë përthithjen e saj.
  • Për njerëzit që jetojnë në vende me pak diell mund të rekomandohet një suplement i vitaminës D, veçanërisht për të moshuarit, ose në paramenopauzë, ose shtatzëna dhe gratë që ushqejnë me gji, obezitet të rëndë dhe gjithashtu për punëtorët e turneve të natës.

Mos harro të porositësh vaktin tënd ushqimor pranë FitHealth Catering! Jo vetëm ushqime plot vitaminë D, por edhe gjithë mikronutrientët e tjerë të nevojshëm për një ushqyerje të shëndetshme, të gjitha kontrolluar nga mjekja nutricioniste! 

 

Lehtëson disa patologji

Ekspozimi i duhur ndaj rrezeve të diellit rekomandohet gjithashtu për disa lloje dermatiti ose inflamacion kronik si psoriasis. Subjektet e prekura përfitojnë gjatë verës duke shoqëruar diellin dhe detin, të cilat bëhen një kombinim përfitues për këta pacientë. Veprimi i kombinuar i ujit të detit, rrezeve të diellit dhe relaksimit është në gjendje të rrafshojë lezionet duke eliminuar qelizat e vdekura, zbut kruajtjen dhe nxit rigjenerimin e lëkurës (kthimin e qelizave). Duhet mbajtur mend se dielli është gjithashtu i dobishëm në trajtimin e sëmundjeve reumatizmale dhe aktivizimin vitamina D largon rrezikun e rakitit (sëmundje muskuloskeletore e shkaktuar pikërisht nga mungesa e vitaminës D).

 

Përfitimet për humorin

Dielli është një aleat i mirë i humorit dhe ndihmon në uljen e depresionit. Sidomos ai i mëngjesit rezulton të jetë një stimulues i shkëlqyer i mekanizmave biologjikë dhe hormonalë që ndikojnë ndjeshëm në humorin tonë. Të qenit jashtë shton prodhimin e serotoninës, hormonit të ndjenjës së mirë, çlirimi i të cilit zvogëlohet gjatë dimrit për shkak të ekspozimit më të ulët natyral ndaj diellit.

Një studim i Universitetit të Harvardit eksperimentoi me efektet e ekspozimit ndaj ultravjollcës tek minjtë, duke rezultuar në rritjen e prodhimit të endorfinës. Çlirimi i këtij neurotransmetuesi, me një veprim analgjezik, relaksues dhe antiankth, favorizohet nga nxirja. Pa harruar dietën tipike të stinës më të nxehtë që ofron shumë fruta dhe perime, marrja e të cilave reflektohet në pamjen e jashtme dhe na bën më të bukur.

Sinteza e vitaminës D nuk ndodh duke u ekspozuar në diell pas një gote ose në orët e hershme të mëngjesit ose të mbrëmjes, dhe as nëse lëkura mbrohet nga filtrat e diellit; atëherë si të shfrytëzohen përfitimet e tij?

Për ata që jetojnë në zona të buta si vendi ynë, një ndërmjetësim i mirë është si më poshtë:

Në muajt e verës ekspozohuni në diell nga ora 11 deri në 12 jo më shumë se 10 minuta, koha e nevojshme që rrezet UV të stimulojnë lëkurën, pa mbrojtje nga dielli.

Mos e ekspozoni veten në orët më të nxehta të verës dhe bëni kujdes maksimal për të shmangur djegiet, dëmtimet e lëkurës dhe rënien e tensionit.

Në dimër, kur dielli është lart në qiell, përpiquni të ekspozoni pjesët më të mëdha të mundshme të trupit: këmbët, krahët, fytyrën.

Në male dhe në dëborë, përdorni gjithmonë mbrojtje, taktika e ekspozimit 10 ose 15 minuta pa filtra mund të sjellë probleme, ndaj kufizoni veten në disa minuta në varësi të fototipit të lëkurës.

Jini shumë të kujdesshëm kur ekspozoni foshnjat, të vegjlit dhe fëmijët, lëkura e të cilëve është më delikate dhe ka më pak mbrojtje natyrore UV kur i ekspozoni në diell. Edhe ata duhet të ekspozohen rregullisht në diell dhe të mbrohen siç u përmend më lart. Në muajt e ftohtë rekomandohen lojëra në natyrë dhe, me masat e duhura, lini pjesë të trupit të pambuluara.