Stresi metabolik dhe yndyrnat

Shpesh krijohet mendimi se vështirësitë e përditshme janë shkaktari i vetëm i stresit. Por, ne fakt nuk është kështu.

Nje nga shkaktarët e stresit është mund të jetë  një dietë e varfër, e pasur me shumë yndyrë. Ky është një lloj stresi metabolik, i heshtur dhe ndoshta më agresiv se stresi psikik.

Ndodh që cilësia dhe sasia e ushqimit të marrë në vaktet e përditshme sjell një dozë të tepërt të acideve yndyrore të ngopura, kryesisht të përftuara nga ushqimet me origjinë shtazore: djathërat dhe produktet e qumështit, ëmbëlsirat me krem-mascarpone, gjalpë dhe margarinë. , mish nga kafshët e ndryshme etj.

Cilësia e ushqimit të marrë çdo ditë mund të krijojë gjithashtu stres psikik. Ndodh që hipotalamusi, një qendër nervore e vendosur në tru, është shumë e ndjeshme ndaj ndryshimeve të triglicerideve dhe yndyrave dietike.

Përqendrimi i yndyrës në gjak quhet lipemi. Sa herë që hamë, lipemia ndryshon dhe luhatjet e saj pas ngrënies mund të ndotin neuronet e hipotalamusit.

Kur trigliceridet kalojnë vlerën 150 mg/100 ml, acidet yndyrore hyjnë në neuronet e hipotalamusit, i cili është drejtori metabolik-hormonal-emocional i të gjithë organizmit.

Me një mbidozë të acideve yndyrore të ngopura, ndodh inflamacioni hipotalamik. Gjithçka ndodh në heshtje, ne nuk e kemi perceptimin e këtij skenari biokimik, por e jetojmë çdo ditë me simptoma dhe shenja klinike duke cuar kështu në stres metabolik të organizmit.

YNDYRA E USHQIMIT dhe YNDYRA E TRUPIT

Stresi është yndyrë sepse shkaktohet nga yndyra e tepërt në dietë dhe shkakton një rritje të akumulimit të yndyrës në trup.

Inflamacioni hipotalamik depreson tiroiden, duke gjeneruar hipotiroidizëm të shkaktuar nga dieta: rritje e TSH, reduktim i fT4, fT3. Lodhje, ndjenjë e vazhdueshme e të ftohtit, shtim i yndyrës në trup, mungesë vitaliteti dhe energjie. Inflamacioni hipotalamik, nga ana tjetër, rrit aktivitetin e dy gjëndrave mbiveshkore me rritjen e prodhimit të kortizolit, hormonit të stresit metabolik me akumulimin e yndyrës në bark dhe në pjesën e sipërme të trupit, humbje të masës muskulore, masës kockore, ulje të aktivitetit të sistemit imunitar. Inflamacioni hipotalamik komprometon sistemin limbik, një zonë e trurit e lidhur me emocionet dhe mirëqenien mendore. Sistemi limbik së bashku me hipotalamusin ndikojnë në sjelljen e të ngrënit. Një person priret të hajë më shumë jo për shkak të mangësive emocionale, por për shkak se marrëdhënia funksionale midis hipotalamusit dhe sistemit limbik është komprometuar.

Meqenëse neuronet e hipotalamusit kanë aftësinë të reagojnë kundër ndotjes së tyre nga acidet yndyrore të ngopura, një dietë e ndërgjegjshme pa tejkaluar 30 gram ngarkesë lipide për vakt, mund të jetë në gjendje të kontrollojë dhe të ndryshojë stresin metabolik dhe hormonal duke eliminuar inflamacionin hipotalamik.

Përveç kufizimit të ushqimeve me origjinë shtazore të pasura me acide yndyrore të ngopura, acidet yndyrore omega 3, që duhet të merren në ushqime natyrale dhe jo përmes suplementeve, kanë një veprim pozitiv kundër inflamacionit metabolik dhe kundër stresit metabolik - hormonal.

Karotenoidet janë molekula efektive ushqyese që mbrojnë nga prania e tepërt e acideve yndyrore të ngopura në bërthamat hipotalamike.

Ato gjenden në ushqimet bimore me ngjyra të verdhë - portokalli - të kuqe dhe jeshile të thellë, vaj ulliri ekstra të virgjër.

Ekziston një tru dhjamor tek ne që drejton organizmin tonë, shëndetin tonë metabolik, imunitar dhe psikik.

Nëse doni të mësoni nëse jeni në stres metabolik, ajo që sugjerohet të bëhet është një test I thjeshtë gjaku: duhet të dimë vlerën e proteinës reaktive C.

Ju mund të vini pranë klinikës FitHealth për t'u konsultuar me mjeken nutricioniste lidhur me stersin metabolik që mund të jeni duke përjetuar, si dhe për të marrë rregjim ushqimor të personalizuar.

 

Nuk është kurrë vonë për të përmirësuar cilesinë e jetës tuaj!